Dieta bez cukru aneb vše, co potřebujete vědět, abyste mohli začít

Nadměrná konzumace cukru může vést k mnoha závažným onemocněním, ať už jde o vysoký krevní tlak, cukrovku, nemoci oběhového systému, obezitu a nespočetně dalších. Většina lidí už si je naštěstí vědoma, jaké nebezpečí se za sladkým „zabijákem“ skrývá. A tak hledají alternativy, jak svůj příjem cukru snížit. Dieta bez cukru (sacharidů) se stala fenoménem posledních let. Nejen proto, že účinně a rychle snižuje váhu, ale i proto, že přispívá k celkovému zdraví. Lidé, kteří přestanou konzumovat cukr, popisují zlepšení nálady, mají více energie, lepší se jim pleť, krevní obraz i různé bolesti a celkově u nich klesá nemocnost.

Snížení cukru podporuje hubnutí a významně snižuje vznik různých  onemocnění.

Co je to dieta bez cukru?

Dieta bez cukru, známá také jako nízkosacharidová, proteinová, ketonová nebo low carb dieta, zahrnuje snížení nebo úplné vyloučení jednoduchých sacharidů a přidaného cukru ze stravy. Snížení příjmu cukru může podpořit hubnutí a významně snížit možnost vzniku různých onemocnění jako je cukrovka, obezita, vysoký krevník tlak nebo vysoký cholesterol. Pokud se rozhodnete začít držet dietu bez cukru, je vhodné nahradit potraviny, které obsahují cukr, jídly s vyšším obsahem proteinu. Širokou nabídku těchto jídel naleznete třeba na stránkách diety KetoMix, kde najdete nepřeberné množství jídel vhodných právě pro dietu bez cukru.

Nízkosacharidová jídla jsou skvělým řešením.

Dieta bez cukru a jak s ní začít?

Je poměrně těžké změnit svůj životní styl za jeden den. Proto je mnohem lepší začít s dietou bez cukru postupně, abyste si zvykli na nový stravovací režim. Jednou z největších výzev, kterým lidé čelí při dietě této dietě, je neustálá touha po nezdravých potravinách a cukru. Zde je několik tipů, jak správně zahájit dietu bez cukru:

  • Nejprve se pokuste spotřebu cukru omezit, místo toho, abyste ho ze stravy vyloučili úplně. Pomůže vám to přizpůsobit se novému životnímu stylu s nízkým obsahem cukru a paradoxně se vaše chuť na sladké sníží.
  • Vaše strava může zahrnovat přírodní cukry, například ovoce, abyste získali základní živiny a vlákninu. Ale i zde buďte obezřetní, protože i některé ovoce může obsahovat vyšší procento cukru, byť toho přírodního.
  • Pokud nemůžete odolat pokušení a chcete jíst něco sladkého, zvolte sladkosti s nízkým obsahem sacharidů. Na trhu už najdete širokou nabídku těchto potravin, jako jsou sušenky, čokolády nebo tyčinky.
  • Ujistěte se, že nejíte cukr, když jste vyčerpaní, depresivní nebo vystresovaní, aby nedošlo k vytvoření citové vazby na sladkosti.

Nízkosacharidové sušenky jsou zdravé a skvěle zaženou chuť na sladké.

Ketonová dieta versus dieta bez cukru

Pokud chcete cukry omezit proto, abyste zhubli, radíme naopak do diety skočit naplno a nasadit takzvanou ketonovou dietu. Ta již není o postupném omezování, ale o striktním snížení sacharidů na hranici kolem 50 gramů za den. Po dvou až třech dnech vaše tělo přejde do stavu ketózy a tělo začne místo sacharidů využívat jako zdroj energie ketony, které vytvoří z vlastních tukových buněk. Vy tedy začnete hubnout. Přechod do ketózy může způsobit krátkodobé nepříjemné příznaky. Ty se samozřejmě liší od člověka k člověku, protože závisí na tom, kolik cukru jste doposud konzumovali. Do ketonové diety byste měli vždy vstupovat až po poradě s vaším lékařem. Zde je seznam možných příznaků detoxikace cukru:

  • bolest hlavy,
  • úzkost,
  • závrať,
  • nevolnost,
  • únava,
  • problémy se spánkem,
  • problémy s koncentrací,
  • chutě na cukr a nezdravé jídlo.

Vyzkoušejte nízkosacharidová jídla

Úplné vyloučení přírodních a přidaných cukrů není snadné. Proto je vždy lepší poradit se odborníkem, který vám řekne, zda je dieta bez cukru pro vás vhodná a hlavně vám pomůže zorientovat se v potravinách, které jsou při tomto typu stravování vhodné. Pro začátečníky je ideální nízkosacharidová dieta „na klíč“. Třeba dieta KetoMix, která nabízí jídelníček na celou dobu diety a spolu s dietou poskytuje i výživové poradenství zdarma. Pokud si prostudujete jídla, která KetoMix nabízí, sami zjistíte, že se není čeho bát. I milovníci sladkého si zde přijdou na své. Složení potravin obsahuje minimum sacharidů, ale za to mají dostatek vitamínů, minerálních látek a bílkovin. Vychutnat si můžete jak pečivo, nápoje, vína, tak sušenky, těstoviny, palačinky nebo omelety. Výhodou těchto jídel je, že z nich můžete připravit opravdu chutné recepty, díky kterým si budete připadat, že vlastně žádnou dietu nedržíte. Inspiraci můžete hledat v KetoMix magazínu, který nabízí sladké i slané recepty, vhodné pro všechny, který dieta bez cukru učarovala. A pamatujte, jakmile vaše chuťové buňky proškolíte, nebude vaše touha po extra sladkých pokrmech už nikdy tak velká.


eva-sroka
Autor článku
Eva Sroka

Odbornice v oblasti PR a marketingu. Vystudovala sociální a masovou komunikaci na Univerzitě Jana Amose Komenského v Praze. Zkušenosti má z oblasti externí, interní a on-line komunikace, v řízení lidských zdrojů, CSR nebo pořádání událostí. Eva Sroka působila 18 let v největší české PR agentuře, kde se následně stala jedním z partnerů. Řídila komunikaci řady klientů v privátní oblasti. Nějaký čas působila také jako vedoucí oddělení komunikace Českého rozhlasu. Od roku 2017 se specializuje na komunikaci nízkosacharidového stravování.

98 %zákazníků náš obchod doporučuje z 4 053 recenzí na Heureka.cz

Sledujte nás a pochlubte se fotkami vašich receptů a hlavně výsledků. #hubnusketomixZobrazit profil

Nemáte ještě účet?

Zaregistrujte se a získejte spousty výhod:

Dárek k narozeninám - nezapomeňte vyplnit datum svého narození

Sleva z opakovaných nákupů

Přehled všech svých objednávek

Rychlá opakovaná objednávka

Nemusíte vyplňovat své údaje

Registrovat se

Nebudete na to sami!

Tisíce lidí jako jste vy zde sdílí svoje výsledky, motivují se navzájem a naši výživoví poradci vám zde zodpoví veškeré vaše otázky. Využijte podpory ostatních a začněte hubnout už dnes!

Přidat se ke skupině

ČLENOVÉ více jak 16 000 členů

Možnosti dopravy

DPD
95 Kč
Zásilkovna
50 Kč