Výživový seriál (6/6): Proč se zrovna po cukru tolik přibírá?

Šestý, poslední díl našeho výživového seriálu vám prozradí proč zrovna po cukru tolik přibíráme.

6 (2)

Připravili jsme pro vás seriál 6ti krátkých článků, ve kterých vás provedeme sladkým sacharidovým světem.
Po skončení KetoMix diety se většina z vás vrátí k vyvážené stravě, která sacharidy v rozumné míře obsahuje a proto jsme se rozhodli vás vyzbrojit informacemi.

Jedním z důvodů, proč je nízkosacharidová dieta tolik účinná, je GLYKEMICKÝ INDEX potravin. Pojďme si tedy vysvětlit, proč tomu tak je.⠀

Jakmile přijmete jakékoliv jídlo, které obsahuje sacharidy např. sušenku, těstoviny, banán nebo pečivo, vaše tělo rozloží obsažené sacharidy na jednoduché cukry. Ty ovlivní hladinu našeho krevního cukru, tedy glykémii. Glukóza se vyplaví do krve a krev ji rozvádí po celém těle k různým orgánům jako zdroj energie.⠀

Zjednodušeně můžeme říct, že to, jak rychle se nám přijatý cukr ovlivní hladinu glykémie po konzumaci určité potraviny, označujeme glykemickým indexem. Tedy čím vyšší glykemický index potravina má, tím rychleji se cukr v krvi objeví. ⠀

Potraviny s vysokým glykemickým indexem se podílejí na snazším PŘIBÍRÁNÍ. ⠀

Pro příklad: Pokud budou dvě naprosto stejné osoby držet dietu o stejném energetickém příjmu, zhubne méně ta, která přijímá potraviny s vyšším glykemickým indexem.⠀

Jak je to možné?

Čím více cukru v krvi máme, tím více se musí vyplavit hormonu inzulinu, který je nutný k tomu, abychom dokázali využít cukr jako palivo. Bohužel tento hormon také pomáhá ukládání nadměrně přijaté energie do tukové tkáně.

Jakmile po KetoMix dietě přejdete do 3. udržovací fáze, vybírejte potraviny s nízkým glykemickým indexem. Díky tomu budete mít vyrovnanější hladinu krevního cukru a nebudete mít hlad, chutě a při vhodném příjmu sacharidů nebude mít vaše tělo tendenci nadměrně ukládat tuk.

V následujícím přehledu vidíte, které potraviny mají nejvyšší glykemický index:⠀

PIVO 110⠀
SMAŽENÉ HRANOLKY 95⠀
VAŘENÁ MRKEV 85⠀
CORN FLAKES 85⠀
ŘEPNÝ BÍLÝ CUKR 70⠀
POMERANČOVÝ DŽUS 65⠀
CHLÉB ŽITNÝ CELOZRNNÝ 40⠀
FAZOLE ČERVENÉ 40⠀
MRKEV SYROVÁ 35⠀
JOGURT 35⠀
OŘECHY VLAŠSKÉ 15⠀
CIBULE 10⠀
CELER 10


monika-telupilova-foto
Autor článku
Monika Tělupilová

Výživová poradkyně s desetiletou praxí v podnikání v oblasti výživy a vystudovaná nutriční terapeutka. Založila dvě pobočky výživové poradny, a to v Šumperku v roce 2010 a v Brně v roce 2012. Za dobu působení jimi prošlo několik tisíc klientů. Každodenně pomáhá desítkám lidí s úpravou jídelníčku za účelem zdravého stravování, redukce či nabírání hmotnosti. V roce 2017 byla porotkyní a součástí nutričního týmu pečujícího o finalistky České MISS. Výsledky úspěšných klientů můžete najít v časopise Tina. Několikrát vystupovala v ČT v pořadu Sama doma a Dobré ráno. Pravidelně publikuje v Brněnském deníku Rovnost, její citace se objevují v článcích na internetových portálech v Česku i na Slovensku. Je nutriční garantkou celorepublikového projektu Pestrá strava – CEFF v České i Slovenské republice.

97 %zákazníků náš obchod doporučuje z 3 406 recenzí na Heureka.cz

Sledujte nás a pochlubte se fotkami vašich receptů a hlavně výsledků. #hubnusketomixZobrazit profil

Nemáte ještě účet?

Zaregistrujte se a získejte spousty výhod:

Dárek k narozeninám - nezapomeňte vyplnit datum svého narození

Sleva z opakovaných nákupů

Přehled všech svých objednávek

Rychlá opakovaná objednávka

Nemusíte vyplňovat své údaje

Registrovat se

Nebudete na to sami!

Tisíce lidí jako jste vy zde sdílí svoje výsledky, motivují se navzájem a naši výživoví poradci vám zde zodpoví veškeré vaše otázky. Využijte podpory ostatních a začněte hubnout už dnes!

Přidat se ke skupině

ČLENOVÉ více jak 9 000 členů

Možnosti dopravy

Geis
70 Kč
Zásilkovna
50 Kč