Nízkosacharidové snídaně, které vám pomohou zhubnout

Většina lidí snídá hlavně sacharidy. Tedy klasické pečivo, cereálie, sušenky, vafle nebo palačinky. S nízkosacharidovou dietou ale přichází otázka, jak tyto potraviny nahradit.

Jaké jídlo je vhodné pro nízkosacharidovou snídani?

Většina lidí snídá hlavně sacharidy. Tedy klasické pečivo, cereálie, sušenky, vafle nebo palačinky. S nízkosacharidovou dietou ale přichází otázka, jak tyto potraviny nahradit. Málokdo ví, že existuje velká řada proteinových jídel, která jsou pro nízkosacharidovou snídani vhodná. A to i přes to, že mají sladkou chuť. Díky svému složení vám navíc zajistí, že budete plní energie až do oběda.  

Pro udržení stabilní energetické hladiny a pro správný chod metabolismu je nutné začít den snídaní. To už dnes ví skoro každý. Při nízkosacharidové dietě je však snídaně snad ještě důležitější. Je třeba dbát na výběr potravin a pečlivě si hlídat dostatečný přísun živin, jako jsou bílkoviny, minerální látky a vitamíny. Nízkosacharidová snídaně s vyšším obsahem bílkovin je skvělým startem do nového dne. Nebudete po ní mít dlouho hlad a budete plni energie. 

Snídat byste měli do 30 minut od probuzení a to i okamžiku kdy žádnou dietu nedržíte. Tím totiž nastartujete svůj metabolismus a snadněji si udržíte svou stávající váhu, případně budete hubnout rychleji. Alternativ pro nízkosacharidovou snídani je opravdu hodně. Nemusíte se vzdávat oblíbeného pečiva, sušenek ani palačinek.

Nízkosacharidová dieta v kostce

Nízkosacharidová nebo také ketonová dieta je způsob stravování s nízkým příjmem sacharidů a vysokým obsahem proteinu. Tento způsob stravování způsobí, že tělo přejde ze spalování sacharidů na spalování tuků, což je stav známý jako ketóza. Nízkosacharidová strava byla původně navržena k léčbě dětské epilepsie. V posledních letech je však populární hlavně ve světě hubnutí a diet. V současné době existuje velké množství značek, které se ketonovými dietami zabývají. Nejlépe hodnocenou dietou na trhu je dieta KetoMix, se kterou zhublo už více než 100 000 zákazníků. KetoMix nabízí široké portfolio jídel a doplňků, ze kterých si vybere každý. 

273-2

Proč je protein (nejen) při nízkosacharidové snídani důležitý?

Protein je nezbytnou součástí jídelníčku, pohání totiž vaše buňky. Společně s ním získáte energii, kterou potřebujete, abyste zůstali aktivní po celý den. Bohužel, v dnešní době je obecně znám problém s nedostatečným příjmem proteinů. Místo toho jíme nadmíru sacharidů, po kterých přibíráme. Dostatek bílkovin v jídelníčku (nejen při nízkosacharidové snídani) má ale obrovský vliv na hubnutí a udržení si štíhlé postavy. Bílkoviny totiž naše tělo tráví pomalu, díky tomu se mnohem déle cítíte plnější. Více informací o proteinu se dozvíte třeba zde.

Dobré a špatné sacharidy

Dobré sacharidy jsou ty s vysokým obsahem vlákniny. Pomáhají snižovat riziko srdečních onemocnění a cukrovky, pomáhají předcházet obezitě a udržují trávicí systém zdravý. Jedná se o pomalu stravitelné potraviny. Tělo tak může používat jídlo jako energii po dobu několika hodin. Mezi tzv. dobré sacharidy patří hlavně nezpracované potraviny, kdy při přípravě jídla nejsou odstraněny přírodní přísady. Mezi příklady patří celozrnný chléb, fazole, obiloviny a výrobky z celozrnné mouky spolu se zeleninou a ovocem.

Špatné sacharidy většinou neobsahují téměř žádnou vlákninu. Zvyšují riziko srdečních onemocnění, cukrovku a obezitu. Vyhnout byste se měli hlavně potravinám, při kterých byly odstraněny přírodní přísady. Jedná se o pečivo z bílé mouky (při jeho výrobě třeba odstranit otruby a klíčky z pšeničného zrna). Dále třeba bílá rýže, sladké sušenky a sladké pečivo

shutterstock_726384526Potraviny s nízkým obsahem sacharidů

Co tedy můžete jíst, když držíte dietu s nízkým obsahem sacharidů? Odpověď je prostá – spoustu zdravých a chutných jídel! Náš seznam potravin s vysokým obsahem bílkovin a nízkým obsahem sacharidů obsahuje to nejlepší, co lze použít k přípravě nízkosacharidové snídaně. Kombinujte tyto potraviny s čerstvým ovocem a zeleninou a dalšími produkty s nízkým obsahem sacharidů a vytvořte si plnohodnotnou nízkosacharidovou snídani:

  

 

  • Avokádo
  • Tvaroh
  • Vejce
  • Arašídové máslo a další oříšková másla
  • Tofu
  • Mleté kuře, krůtí a hovězí maso
  • Uzený losos nebo pstruh
  • Řecký jogurt
  • Sýr ricotta a mozzarella
  • Ořechy a semena
  • Proteinové tyčinky
  • Proteinové koktejly

_T3A0684Snídaňové tipy

Pokud hledáte nízkosacharidovou snídani, která se snadno připravuje a kterou si můžete vzít s sebou třeba do kanceláře, není lepší alternativa než proteinové koktejly. Na trhu existuje nepřeberné množství a chutí koktejlů, které si můžete připravit během pár minut. Výhodou je jak rychlá příprava, tak variabilita. Každý den můžete mít koktejl jinak ochucený. Navíc vaše tělo dokonale připraví na nový den a dodají tělu potřebné živiny a minerální látky.

Pokud jste zvyklí na ranní lívance nebo palačinky, ani těch se vzdávat nemusíte. Díky proteinovým produktům, které obsahují vysoký podíl vlákniny, ale minimum sacharidů si můžete připravit oblíbené palačinky i k nízkosacharidové snídani. Stačí jen mouku a mléko vyměnit za proteinový prášek a vodu. Na chuti to nepoznáte, ale tělo to ocení. Nejtypičtější snídaní je ale pečivo – chléb, rohlíky, housky. Ty milujeme pravděpodobně všichni a málokdo se ho chce na delší dobu vzdát. I pro vás máme řešení. Jde jen o to zvolit pro nízkosacharidovou snídani to správné pečivo.

Vafle (2)Vafle

Ingredience:

Nízkosacharidová směs na palačinku

Vanilková  nebo jiná příchuť

Bílek

½ prášku do pečiva

Odtučněný tvaroh

Ovoce dle chuti

Postup:

Směs na palačinku smíchejte s vodou dle návodu na obale, přisypejte vanilkovou (nebo jinou) příchuť a promíchejte. Z bílku vyšlehejte tuhý sníh a ten opatrně přidejte do připravené směsi. Vaflovač potřete trochou oleje a vafle pečte do zhnědnutí. 

Pečené lívanečky (1)Pečené lívanečky

Ingredience:

Banánovo-jablečná kaše KetoMix

Lžička máku

Skořice

Bílek

Lžíce tvarohu

Postup:

Odměrku banánové-jablečné kaše KetoMix rozmíchejte do cca 100 ml studené vody. Lžičku máku promíchejte se skořicí. Bílek vyšlehejte do tuha a lehce vmíchejte do kaše. Směs bílku a kaše dejte na plech s pečícím papírem. Klaďte lžící 6 bochánků, pečte na 200 °C cca 12 minut dozlatova. 

 

 

Housky s tvarohovou pomazánkourecept_housky_housticky_3-900x440 orez

Ingredience:

Směs na přípravu housek

Voda

Sůl a pepř

Jarní cibulka

Pažitka

Nízkotučný tvaroh

Postup:

Housky připravte dle návodu na obale. Z tuhého těsta vytvarujte kuličky a osolte. Pečte na plechu s vyloženým pečícím papírem 20 minut na 170 °C. Nakrájejte jarní cibulku. Tvaroh osolte a smíchejte s nakrájenou jarní cibulkou. Přidejte čerstvý pepř. Připravte si nakrájenou pažitku. Houstičku si nakrájejte na plátky a potřete ji tvarohovou pomazánkou. Navrch nasypte nakrájenou pažitku.


92667942_615352669020886_8350662951782318080_n
Autor článku
Tereza Vincourová

Vystudovala veřejnou správu na Univerzitě Palackého v Olomouci. Po škole působila 5 let u Českých drah, kde se věnovala marketingu a nákupu mediálního prostoru. Již 15 let je vegetariánkou a zajímá se o zdravý životní styl a správnou životosprávu. Kromě toho se věnuje také ilustraci knih nebo malování. Má za sebou 5 autorských výstav. Věnuje se také hudbě, konkrétně hře na klavír, basovou kytaru a zpěvu.

98 %zákazníků náš obchod doporučuje z 4 053 recenzí na Heureka.cz

Sledujte nás a pochlubte se fotkami vašich receptů a hlavně výsledků. #ketomixZobrazit profil

Nemáte ještě účet?

Zaregistrujte se a získejte spousty výhod:

Dárek k narozeninám - nezapomeňte vyplnit datum svého narození

Sleva z opakovaných nákupů

Přehled všech svých objednávek

Rychlá opakovaná objednávka

Nemusíte vyplňovat své údaje

Registrovat se

Nebudete na to sami!

Tisíce lidí jako jste vy zde sdílí svoje výsledky, motivují se navzájem a naši výživoví poradci vám zde zodpoví veškeré vaše otázky. Využijte podpory ostatních a začněte hubnout už dnes!

Přidat se ke skupině

ČLENOVÉ více jak 16 000 členů

Možnosti dopravy

DPD
95 Kč
Zásilkovna
50 Kč