Protein - nedílná součást jídelníčku všech těhotných žen

Součástí zdravého jídelníčku žen v těhotenství by mělo být i dostatečné množství proteinu (jde o anglický název pro bílkoviny). Protein má totiž v těhotenství na starost ochránit svalovou hmotu nastávající maminky a zajistit správný vývoj a růst miminka.

Protein a těhotenství

Spousta žen se i v těhotenství chce stravovat zdravě. Pro některé je dokonce tento stav důvodem k přechodu na zdravější jídelníček. Jeho součástí by samozřejmě mělo být i dostatečné množství proteinu (jde o anglický název pro bílkoviny). Protein má totiž v těhotenství na starost ochránit svalovou hmotu nastávající maminky a zajistit správný vývoj a růst miminka. Jeho potřeba se navíc s rostoucím bříškem zvyšuje.

Proč je protein v těhotenství důležitý?

Protein je nezbytnou stavební látkou, která je potřeba pro správný vývoj lidského organismu. Podílí se na tvorbě a vývoji placenty, na růstu dělohy i prsní tkáně. Ovlivňuje i některé důležité hormony. V těhotenství může protein tvořit až 15 % celkového energetického příjmu. Každé tělo ale funguje jinak, a tak i denní nároky na příjem proteinu jsou velmi individuální. S pokračujícím těhotenstvím se dokonce mírně zvyšují. Po narození miminka je pak potřeba navýšit kalorický příjem pro dostatečnou produkci mateřského mléka.

Co může způsobit nedostatek nebo naopak nadbytek proteinu v těhotenství?

Pokud budete v těhotenství přijímat nedostatečné množství proteinu, může se to projevit například zpomalením růstu vašeho miminka, mohou se narušit hormonální procesy a může to vést i k chudokrevnosti. Výrazně poklesne i obranyschopnost vašeho těla, tzv. imunita. Při nedostatku proteinu může docházet i k nepříjemným otokům (ty v těhotenství trápí řadu žen, za jejich příčinou ale nemusí ve všech případech stát málo proteinu). Nadměrným příjmem proteinu pak zbytečně zatěžujete játra.

Jak doplnit protein v těhotenství?

Protein lze jednoduše rozdělit na rostlinný a živočišný. Tělo snáze zpracovává živočišný protein. Jednoduše jde o libové maso, ryby, mléčné výrobky nebo vejce. Do zdrojů rostlinného proteinu patří například tofu nebo tempeh.

Protein a těhotenství_poslední odstavecProteinová jídla v těhotenství

Je možné do jídelníčku zařadit i proteinová jídla? Vždyť jde o dietu a ty by se v těhotenství držet neměly. Správně, KetoMix dietu rozhodně v těhotenství ani při kojení nedoporučujeme. Ozdravit ale svůj jídelníček se samotnými proteinovými jídly od KetoMix mohou i těhotné a kojící ženy. Třeba si dát při čekání na ultrazvuk zdravou svačinku v podobě proteinové tyčinky nebo proteinových sušenek. Jako zdravější variantu běžných těstovin mohou nastávající maminky do jídelníčku zařadit nízkosacharidové nebo konjakové těstoviny. Vždy je ale potřeba sledovat celkové množství přijatého proteinu za den. A to nejen z proteinových jídel, ale i z běžných potravin v jídelníčku. Pokud se vyskytnou jakékoliv obtíže, doporučujeme vše konzultovat raději s lékařem.


eva-sroka
Autor článku
Eva Sroka

Odbornice v oblasti PR a marketingu. Vystudovala sociální a masovou komunikaci na Univerzitě Jana Amose Komenského v Praze. Zkušenosti má z oblasti externí, interní a on-line komunikace, v řízení lidských zdrojů, CSR nebo pořádání událostí. Eva Sroka působila 18 let v největší české PR agentuře, kde se následně stala jedním z partnerů. Řídila komunikaci řady klientů v privátní oblasti. Nějaký čas působila také jako vedoucí oddělení komunikace Českého rozhlasu. Od roku 2017 se specializuje na komunikaci nízkosacharidového stravování.

98 %zákazníků náš obchod doporučuje z 4 053 recenzí na Heureka.cz

Sledujte nás a pochlubte se fotkami vašich receptů a hlavně výsledků. #hubnusketomixZobrazit profil

Nemáte ještě účet?

Zaregistrujte se a získejte spousty výhod:

Dárek k narozeninám - nezapomeňte vyplnit datum svého narození

Sleva z opakovaných nákupů

Přehled všech svých objednávek

Rychlá opakovaná objednávka

Nemusíte vyplňovat své údaje

Registrovat se

Nebudete na to sami!

Tisíce lidí jako jste vy zde sdílí svoje výsledky, motivují se navzájem a naši výživoví poradci vám zde zodpoví veškeré vaše otázky. Využijte podpory ostatních a začněte hubnout už dnes!

Přidat se ke skupině

ČLENOVÉ více jak 9 000 členů

Možnosti dopravy

Geis
70 Kč
Zásilkovna
50 Kč