Protein pro ženy: 9 nejčastějších mýtů

Už jste to slyšeli? Ženy by neměly pít proteinové koktejly, protože jim narostou, stejně jako mužům, obří svaly. Dámy, bojíte se kvůli neustálým mýtům, které slyšíte ze všech stran, doplňovat protein?

Modelka 3
  • Proteinové nápoje způsobí, že budete vypadat jako kulturisti.
  • Protein pro ženy znamená obrovské a děsivé svaly.
  • Po proteinu vám narostou vousy a budete neustále ve špatné náladě.

To je jen pár nejznámějších mýtů o proteinových nápojích a proteinu pro ženy neboli bílkovinách pro ženy. Na následujících řádcích najdete podrobná vysvětlení a přesvědčíte se o tom, jak moc je protein pro ženy důležitý, ať už jako součást zdravé stravy nebo fitness tréninku.

Zapamatujte si

Protein je důležitou součástí vyvážené stravy. Je také zásadní pro ty, kteří chtějí budovat a udržovat svalovou hmotu. Obsahuje aminokyseliny, které jsou jak zdrojem energie, tak základní stavební jednotkou pro svaly. Energie se z proteinu uvolňuje pomaleji, dokáže tak člověka zasytit na delší dobu.

shutterstock_1704950751/ Po proteinu budete vypadat „nabušeně“

Toto je asi největší omyl týkající se proteinu pro ženy. Vlastně stejný mýtus je spojený s ženami a zvedáním činek a posilováním. Jednou pro vždy, NE, žádný protein sám o sobě z vás neudělá zápasnici. Pravda je taková, že ženy neprodukují takové množství testoteronu, aby jejich svalová hmota nabyla stejně jako u mužů. Takže bez ohledu na to, kolik proteinu jíte, ve svalovce se neproměníte.

2/ Po proteinu přiberete

Pokud budete konzumovat víc kalorií, než spálíte, pak ano, určitě přiberete. To je pravda bez ohledu na to, jakou držíte dietu. Už jste ale slyšeli o proteinové dietě? Po té se kila naopak ztrácí. A přitom díky proteinu nemáte hlad. Třeba kompletní dietní program KetoMix vám pohlídá celý jídelníček. Vy si jen vyberete délku programu. Jídla připravíte snadno a rychle a výběr je opravdu pestrý – proteinové palačinky, pečivo, těstoviny nebo dokonce i dezerty. 

3/ Ženy nepotřebují tolik proteinu jako muži

Nedá se popřít, že požadavky těla na denní dávku proteinu se podle pohlaví liší. I tak ale větší roli hrají i jiné aspekty, třeba jak moc jste aktivní, vaše váha, výška nebo věk. Neplatí ani, že fyzicky aktivní žena potřebuje stejnou dávku proteinu jako muž, který stráví většinu času sezením. Obecně se dá říci, že doporučené množství proteinu pro ženy je 1 gram proteinu na 1 kilogram váhy. Zdravá 70 kilová žena tedy potřebuje zhruba 70 gramů proteinu na den. 

4/ Při dietě protein nepotřebujete

Protein je základní stavební jednotkou svalů. Pokud nechcete ztratit svalovou hmotu i v době, kdy držíte dietu, neměli byste protein vynechávat. Třeba právě díky proteinové stravě v ketonové dietě nemusíte trávit v honbě za lepšími křivkami hodiny v tělocvičně. 

5/ Všechny proteiny jsou stejné

Není protein jako protein. Vždy byste měli vybírat pouze ty kvalitní. Z každého zdroje proteinu tělo benefituje jinak. Ten živočišný (maso, vejce apod.) je obecně lépe stravitelný než rostlinný (např. tofu). Nejjednodušším způsobem, jak doplnit protein, jsou dobře stravitelné proteinové koktejly. Kombinují se u nich různé zdroje proteinu, takže tělo vytěží maximum. 

koktejl_mix jpeg6/ Proteinové koktejly jsou pouze pro muže

Není to pravda. Proteinové nápoje mohou pít jak ženy, tak muži. Důležité je si pohlídat doporučené množství denní dávky. A také kvalitu. Mnoho proteinových koktejlů bývá totiž doslazováno. 

7/ Víc proteinu znamená víc svalů

Pokud zvýšíte příjem proteinu, svalová hmota vám automaticky nenaroste. Ale pokud držíte dietu s vyšším příjmem proteinu, svalová hmota vám nebude ubývat. Nezapomeňte ale, že cpát do sebe vysoké dávky proteinu nemá naopak efekt žádný. Bude to jen na úkor ostatních důležitých živin. 

8/ Protein zvyšuje hladinu testosteronu

Spoustu lidí věří, že vysoký příjem proteinu pro ženy ve stravě vede ke zvýšení hladiny testosteronu a tím k masivnímu zvětšení svalů. Toto tvrzení nestojí na žádném základu a není nijak vědecky potvrzeno. Vyšší hladina testosteronu s proteinem nijak nesouvisí. 

9/ Protein způsobuje problémy s ledvinami

Ani o tomto mýtu neexistují přesvědčivé vědecké důkazy. Samozřejmě, žádný extrém není správný. Proto ani strava založená pouze a výhradně na proteinu (bez doplňování ostatních makroživin) nepřinese v dlouhodobém hledisku vašemu tělu nic dobrého. Pokud máte problémy s ledvinami a chcete držet proteinovou dietu, určitě byste měli předtím konzultovat svého lékaře.


eva-sroka
Autor článku
Eva Sroka

Odbornice v oblasti PR a marketingu. Vystudovala sociální a masovou komunikaci na Univerzitě Jana Amose Komenského v Praze. Zkušenosti má z oblasti externí, interní a on-line komunikace, v řízení lidských zdrojů, CSR nebo pořádání událostí. Eva Sroka působila 18 let v největší české PR agentuře, kde se následně stala jedním z partnerů. Řídila komunikaci řady klientů v privátní oblasti. Nějaký čas působila také jako vedoucí oddělení komunikace Českého rozhlasu. Od roku 2017 se specializuje na komunikaci nízkosacharidového stravování.

98 %zákazníků náš obchod doporučuje z 4 053 recenzí na Heureka.cz

Sledujte nás a pochlubte se fotkami vašich receptů a hlavně výsledků. #hubnusketomixZobrazit profil

Nemáte ještě účet?

Zaregistrujte se a získejte spousty výhod:

Dárek k narozeninám - nezapomeňte vyplnit datum svého narození

Sleva z opakovaných nákupů

Přehled všech svých objednávek

Rychlá opakovaná objednávka

Nemusíte vyplňovat své údaje

Registrovat se

Nebudete na to sami!

Tisíce lidí jako jste vy zde sdílí svoje výsledky, motivují se navzájem a naši výživoví poradci vám zde zodpoví veškeré vaše otázky. Využijte podpory ostatních a začněte hubnout už dnes!

Přidat se ke skupině

ČLENOVÉ více jak 16 000 členů

Možnosti dopravy

Geis
95 Kč
Zásilkovna
50 Kč